Computer

Organisationer er i stigende grad afhængige af digital læring. Online kurser og andre digitale værktøjer gør det muligt for medarbejdere på tværs af flere steder at lære det samme på samme tid, hvilket sparer tid og undervisningsudgifter. Digitalisering giver en enorm mulighed for at omdanne læring og løse nogle af de nuværende mangler, selvom digitale læringsredskaber ikke er nye. Hvad der er nyt, er det faktum, at indholdet af læring flytter til skyen, bliver tilgængelig på tværs af flere enheder og undervisningsmiljøer.

Men at få et afkast fra digital læring kræver mere end blot et bibliotek med masser af indhold. Så inden en virksomhed kaster sig over et digitalt læringsinitiativ, skal de overveje, hvordan de får fuld udbytte af digital læring, og maksimerer effekten.

Fem strategier for digital læring

  1. Less is more. Glem alt om lange tekster og masser af information til brugerne.
  2. Deltagelse. Inddrag brugerne, så bliver det mindre kedeligt for brugerne, og læringen hænger bedre fast.
  3. User experience. Brugernes oplevelse af alt fra device til indhold, udgør en helhed, som er afgørende for deres motivation og engagement.
  4. Relevant indhold. Beskær informationerne, så brugerne kun får det allermest nødvendige, og tro ikke at ”one size fits all”.
  5. Fokus på resultaterne. Måling giver data, som kan bruges til at forbedre og styrke den igangværende digitale læringsindsats. Deltagelse og resultater giver et overblik over både arbejdsstyrken og den enkelte medarbejder.